3 pomysły na ciekawe opisy produktów

artykuły, marketing, pomysły, porady

opisy produktów

Prowadzisz sklep internetowy? Jeśli tak, to ten wpis jest dla Ciebie! Wskażemy Ci 3 pomysły na ciekawe opisy produktów, które faktycznie wesprą Twoje działania sprzedażowe i zachęcą do zakupu!

Jak tworzyć skuteczny copywriting? Przede wszystkim zastanów się, kim jest Twój odbiorca. Dopasowanie komunikatu do profilu idealnego konsumenta, pozwoli Ci na przyciąganie właściwego i jakościowego ruchu na stronę internetową. Poniżej przedstawiamy 3 pomysły, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów.

Estetyka i język korzyści

Jeśli Twój produkt bazuje na estetyce (są to np. dekoracje, meble), poświęć więcej uwagi tym aspektom i zadbaj o spójną prezentację produktu. Z kolei pisanie językiem korzyści przydaje się w każdym przypadku. W dodatku jest trudniejsze, niż się wydaje (tylko tak banalnie brzmi). Ale jak to robić, by było to skuteczne? Odwołuj się do emocji. Tworzenie obrazów w głowie Klienta oraz przedstawienie mu tego, co może dzięki temu osiągnąć, sprawia, że przekonuje się on, co do konieczności jego zakupu (mowa o zaspokajaniu potrzeb).

UWAGA: nie chodzi tutaj o manipulację, a realne zaprezentowanie funkcjonalności produktu tak, by Klient mógł zdecydować, czy jest to zgodne z jego oczekiwaniami. Ważne, aby w opisie produktów przedstawiać faktyczny stan rzeczy. W jaki sposób możesz wzbogacić swój opis? Do podstawowych zabiegów należą:

  • wypunktowania, sprawiają, że tekst jest bardziej czytelny i przejrzysty,
  • pogrubienia, pozwala wyłowić najważniejsze informacje pisu,
  • ikonki i grafiki, najlepiej autorskie i spójne z identyfikacją marki,
  • recenzje, zachęć użytkowników do podzielenia się opinią o produkcie,
  • słowa kluczowe, ma to istotne znaczenie w kontekście działań SEO i pozycjonowania strony.

Humor

Jeśli Twoja marka zakłada bardziej wyluzowane podejście do tematu (nie oznacza to, że nieprofesjonalne) a zespół tworzący markę utożsamia się z poczuciem humoru, masz zielone światło w tym punkcie! Być może kojarzysz markę, która do swoich opisów produktów wplatała humor stawiała na jasny, prosty komunikat. Swego czasu było o tym bardzo głośno. Efekt był spektakularny! Opcja tylko dla odważnych i pewnych siebie marek :) No i tak…nie zapominaj o grupie docelowej. Jeśli celujesz w Klienta prywatnego, który docelowo ma być właśnie taki: wyluzowany, zdystansowany, z poczuciem humoru – wiesz co robić!

Wirtualne prezentacje lub pogląd 3D

Liczne raporty potwierdzają obawy Internautów najbardziej do zakupu przez Internet zniechęca ich fakt, że nie mogą tego obiektu dotknąć i zobaczyć na żywo, Jaki z tego wniosek? Przybliż Klientom produkt, najbardziej jak to możliwe! Dopracuj zdjęcia pod kątem jakości i estetyki; pokaż produkt nie z jednej, a kilku ujęć! Przedstaw to, jak produkt znajduje się w zastosowaniu (to działa na wyobraźnię) np. w przypadku ubrań i butów wykorzystaj do zdjęć modeli lub siebie i innych członków zespołu; w przypadku mebli: podobnie wykorzystując do tego całą aranżację przykładowego wnętrza. Ciekawym i innowacyjnym pomysłem są prezentacje wirtualne, które umożliwiają dokładny pogląd produktu np. samochodu (wejście do wnętrza, rozejrzenie się), wirtualne spacery po budynku, pomieszczeniach itp. To jasne, że wdrożenie takiego rozwiązania wymaga większego nakładu pracy. Pytanie brzmi, czy w Twoim przypadku warto w nie zainwestować. 

Unikalne i ciekawe opisy produktów korzystnie wpłyną na generowanie ruchu organicznego na Twojej stronie, który potencjalnie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Zadbaj o to, by treści nie były skopiowane, a całość wyglądała spójnie i estetycznie. Nie wiesz, jak tworzyć ciekawe opisy, które sprzedają? Skontaktuj się z agencją MAVIKA w Katowicach Wesprzemy Cię w przygotowaniu treści oraz ich optymalizacji pod kątem działań SEO.

materiał zewnętrzny

Kampery Buerstner – propozycja dla wymagających

Kampery Buerstner – propozycja dla wymagających

Wybór nowego kampera nie jest łatwą decyzją. Pod uwagę trzeba wziąć zarówno własne oczekiwania w zakresie komfortu i wyposażenia pojazdu, jak i jego trwałość w długim okresie eksploatacji. Kluczowy wpływ na wszystkie te kwestie ma zabudowa, której jakość ostatecznie decyduje o satysfakcji właścicieli „domu na kołach”. W Polsce, podobnie jak w całej Europie, szczególnie dobrą opinią cieszą się kampery Buerstner. Sprawdź, dlaczego warto postawić na pojazd kempingowy właśnie tego producenta.

Jaki zawór do baterii umywalkowej wybrać?

Jaki zawór do baterii umywalkowej wybrać?

W każdej instalacji wodnej znajdują się zawory. Jest to jej niezbędny element. Dzięki zaworom można w sposób bezpieczny oraz komfortowy korzystać nie tylko z baterii umywalkowej, ale i każdej innej, która znajduje się w danym gospodarstwie domowym. Dzięki zaworom w przypadku nagłej awarii czy remontu można natychmiast odciąć dopływ wody. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat doboru oraz rodzajów zaworów do baterii umywalkowych – koniecznie zapoznaj się z naszym poniższym wpisem. Zapraszamy!

Tarot przez telefon to dobry pomysł?

Tarot przez telefon to dobry pomysł?

Czy Tarot przez telefon ma sens, dla kogo jest przeznaczony i czy to opcja, którą warto rozważyć? Zanim odpowiemy na to pytanie zerknijmy na rodzaje Tarota, bo również to może mieć znaczenie przy wyborze tej klasycznej już metody wróżb.

Mieszkania na sprzedaż w Płocku – Formuła Aparton

Mieszkania na sprzedaż w Płocku – Formuła Aparton

W ostatnich latach Płock przeżywa stabilny rozwój rynku mieszkaniowego, który przyciąga coraz więcej inwestorów i klientów. Miasto staje się coraz bardziej atrakcyjne dla osób poszukujących mieszkań na własność, dzięki dogodnym warunkom lokalizacyjnym, rozbudowie infrastruktury i wysokiemu poziomowi komfortu życia. W poniższych akapitach przedstawiamy analizę rynku mieszkaniowego w Płocku, uwzględniającą najważniejsze trendy i czynniki wpływające na jego rozwój.