3 pomysły na ciekawe opisy produktów

artykuły, marketing, pomysły, porady

opisy produktów

Prowadzisz sklep internetowy? Jeśli tak, to ten wpis jest dla Ciebie! Wskażemy Ci 3 pomysły na ciekawe opisy produktów, które faktycznie wesprą Twoje działania sprzedażowe i zachęcą do zakupu!

Jak tworzyć skuteczny copywriting? Przede wszystkim zastanów się, kim jest Twój odbiorca. Dopasowanie komunikatu do profilu idealnego konsumenta, pozwoli Ci na przyciąganie właściwego i jakościowego ruchu na stronę internetową. Poniżej przedstawiamy 3 pomysły, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów.

Estetyka i język korzyści

Jeśli Twój produkt bazuje na estetyce (są to np. dekoracje, meble), poświęć więcej uwagi tym aspektom i zadbaj o spójną prezentację produktu. Z kolei pisanie językiem korzyści przydaje się w każdym przypadku. W dodatku jest trudniejsze, niż się wydaje (tylko tak banalnie brzmi). Ale jak to robić, by było to skuteczne? Odwołuj się do emocji. Tworzenie obrazów w głowie Klienta oraz przedstawienie mu tego, co może dzięki temu osiągnąć, sprawia, że przekonuje się on, co do konieczności jego zakupu (mowa o zaspokajaniu potrzeb).

UWAGA: nie chodzi tutaj o manipulację, a realne zaprezentowanie funkcjonalności produktu tak, by Klient mógł zdecydować, czy jest to zgodne z jego oczekiwaniami. Ważne, aby w opisie produktów przedstawiać faktyczny stan rzeczy. W jaki sposób możesz wzbogacić swój opis? Do podstawowych zabiegów należą:

  • wypunktowania, sprawiają, że tekst jest bardziej czytelny i przejrzysty,
  • pogrubienia, pozwala wyłowić najważniejsze informacje pisu,
  • ikonki i grafiki, najlepiej autorskie i spójne z identyfikacją marki,
  • recenzje, zachęć użytkowników do podzielenia się opinią o produkcie,
  • słowa kluczowe, ma to istotne znaczenie w kontekście działań SEO i pozycjonowania strony.

Humor

Jeśli Twoja marka zakłada bardziej wyluzowane podejście do tematu (nie oznacza to, że nieprofesjonalne) a zespół tworzący markę utożsamia się z poczuciem humoru, masz zielone światło w tym punkcie! Być może kojarzysz markę, która do swoich opisów produktów wplatała humor stawiała na jasny, prosty komunikat. Swego czasu było o tym bardzo głośno. Efekt był spektakularny! Opcja tylko dla odważnych i pewnych siebie marek :) No i tak…nie zapominaj o grupie docelowej. Jeśli celujesz w Klienta prywatnego, który docelowo ma być właśnie taki: wyluzowany, zdystansowany, z poczuciem humoru – wiesz co robić!

Wirtualne prezentacje lub pogląd 3D

Liczne raporty potwierdzają obawy Internautów najbardziej do zakupu przez Internet zniechęca ich fakt, że nie mogą tego obiektu dotknąć i zobaczyć na żywo, Jaki z tego wniosek? Przybliż Klientom produkt, najbardziej jak to możliwe! Dopracuj zdjęcia pod kątem jakości i estetyki; pokaż produkt nie z jednej, a kilku ujęć! Przedstaw to, jak produkt znajduje się w zastosowaniu (to działa na wyobraźnię) np. w przypadku ubrań i butów wykorzystaj do zdjęć modeli lub siebie i innych członków zespołu; w przypadku mebli: podobnie wykorzystując do tego całą aranżację przykładowego wnętrza. Ciekawym i innowacyjnym pomysłem są prezentacje wirtualne, które umożliwiają dokładny pogląd produktu np. samochodu (wejście do wnętrza, rozejrzenie się), wirtualne spacery po budynku, pomieszczeniach itp. To jasne, że wdrożenie takiego rozwiązania wymaga większego nakładu pracy. Pytanie brzmi, czy w Twoim przypadku warto w nie zainwestować. 

Unikalne i ciekawe opisy produktów korzystnie wpłyną na generowanie ruchu organicznego na Twojej stronie, który potencjalnie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Zadbaj o to, by treści nie były skopiowane, a całość wyglądała spójnie i estetycznie. Nie wiesz, jak tworzyć ciekawe opisy, które sprzedają? Skontaktuj się z agencją MAVIKA w Katowicach Wesprzemy Cię w przygotowaniu treści oraz ich optymalizacji pod kątem działań SEO.

materiał zewnętrzny

Średnie walizki podróżne – warto je mieć, by podróżować komfortowo

Średnie walizki podróżne – warto je mieć, by podróżować komfortowo

Coraz częściej ludzie na całym świecie, w tym także i w Polsce, podróżują dalej i dalej. Prym wiedzie tutaj transport lotniczy oraz kolejowy, choć wiele osób lubi korzystać z własnych samochodów albo przewozów autokarowych. Warto tutaj z pewnością zainwestować w dobrej jakości torby podróżne np. walizki średniej wielkości.

Pasta do butów − jaką wybrać i jak jej używać?

Pasta do butów − jaką wybrać i jak jej używać?

Najbardziej tradycyjnym, najpopularniejszym i kluczowym preparatem do pielęgnacji obuwia jest pasta do butów. W szczególności, jeśli chodzi o buty ze skóry naturalnej, obuwie eleganckie, tzw. wizytowe. Na gładkiej, błyszczącej powierzchni skóry widać każde zabrudzenie, zmatowienie i zadrapanie, więc niezbędna jest odpowiednia pielęgnacja, by wybrane buty stanowiły wartościowe uzupełnienie stylizacji na wyjście do teatru, szkolną uroczystość czy jubileuszową galę w pracy.