3 pomysły na ciekawe opisy produktów

artykuły, marketing, pomysły, porady

opisy produktów

Prowadzisz sklep internetowy? Jeśli tak, to ten wpis jest dla Ciebie! Wskażemy Ci 3 pomysły na ciekawe opisy produktów, które faktycznie wesprą Twoje działania sprzedażowe i zachęcą do zakupu!

Jak tworzyć skuteczny copywriting? Przede wszystkim zastanów się, kim jest Twój odbiorca. Dopasowanie komunikatu do profilu idealnego konsumenta, pozwoli Ci na przyciąganie właściwego i jakościowego ruchu na stronę internetową. Poniżej przedstawiamy 3 pomysły, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów.

Estetyka i język korzyści

Jeśli Twój produkt bazuje na estetyce (są to np. dekoracje, meble), poświęć więcej uwagi tym aspektom i zadbaj o spójną prezentację produktu. Z kolei pisanie językiem korzyści przydaje się w każdym przypadku. W dodatku jest trudniejsze, niż się wydaje (tylko tak banalnie brzmi). Ale jak to robić, by było to skuteczne? Odwołuj się do emocji. Tworzenie obrazów w głowie Klienta oraz przedstawienie mu tego, co może dzięki temu osiągnąć, sprawia, że przekonuje się on, co do konieczności jego zakupu (mowa o zaspokajaniu potrzeb).

UWAGA: nie chodzi tutaj o manipulację, a realne zaprezentowanie funkcjonalności produktu tak, by Klient mógł zdecydować, czy jest to zgodne z jego oczekiwaniami. Ważne, aby w opisie produktów przedstawiać faktyczny stan rzeczy. W jaki sposób możesz wzbogacić swój opis? Do podstawowych zabiegów należą:

  • wypunktowania, sprawiają, że tekst jest bardziej czytelny i przejrzysty,
  • pogrubienia, pozwala wyłowić najważniejsze informacje pisu,
  • ikonki i grafiki, najlepiej autorskie i spójne z identyfikacją marki,
  • recenzje, zachęć użytkowników do podzielenia się opinią o produkcie,
  • słowa kluczowe, ma to istotne znaczenie w kontekście działań SEO i pozycjonowania strony.

Humor

Jeśli Twoja marka zakłada bardziej wyluzowane podejście do tematu (nie oznacza to, że nieprofesjonalne) a zespół tworzący markę utożsamia się z poczuciem humoru, masz zielone światło w tym punkcie! Być może kojarzysz markę, która do swoich opisów produktów wplatała humor stawiała na jasny, prosty komunikat. Swego czasu było o tym bardzo głośno. Efekt był spektakularny! Opcja tylko dla odważnych i pewnych siebie marek :) No i tak…nie zapominaj o grupie docelowej. Jeśli celujesz w Klienta prywatnego, który docelowo ma być właśnie taki: wyluzowany, zdystansowany, z poczuciem humoru – wiesz co robić!

Wirtualne prezentacje lub pogląd 3D

Liczne raporty potwierdzają obawy Internautów najbardziej do zakupu przez Internet zniechęca ich fakt, że nie mogą tego obiektu dotknąć i zobaczyć na żywo, Jaki z tego wniosek? Przybliż Klientom produkt, najbardziej jak to możliwe! Dopracuj zdjęcia pod kątem jakości i estetyki; pokaż produkt nie z jednej, a kilku ujęć! Przedstaw to, jak produkt znajduje się w zastosowaniu (to działa na wyobraźnię) np. w przypadku ubrań i butów wykorzystaj do zdjęć modeli lub siebie i innych członków zespołu; w przypadku mebli: podobnie wykorzystując do tego całą aranżację przykładowego wnętrza. Ciekawym i innowacyjnym pomysłem są prezentacje wirtualne, które umożliwiają dokładny pogląd produktu np. samochodu (wejście do wnętrza, rozejrzenie się), wirtualne spacery po budynku, pomieszczeniach itp. To jasne, że wdrożenie takiego rozwiązania wymaga większego nakładu pracy. Pytanie brzmi, czy w Twoim przypadku warto w nie zainwestować. 

Unikalne i ciekawe opisy produktów korzystnie wpłyną na generowanie ruchu organicznego na Twojej stronie, który potencjalnie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Zadbaj o to, by treści nie były skopiowane, a całość wyglądała spójnie i estetycznie. Nie wiesz, jak tworzyć ciekawe opisy, które sprzedają? Skontaktuj się z agencją MAVIKA w Katowicach Wesprzemy Cię w przygotowaniu treści oraz ich optymalizacji pod kątem działań SEO.

materiał zewnętrzny

Zasady wjazdu do Norwegii

Zasady wjazdu do Norwegii

Nie tylko przepisy, ale i ostatnie wydarzenia związane z pandemią regulowały zasady wjazdu do Norwegii. Przed każdym wyjazdem warto sprawdzić, czy sytuacja nie uległa zmianie.

Czym jest kredyt konsolidacyjny? Odpowiadamy!

Czym jest kredyt konsolidacyjny? Odpowiadamy!

Posiadanie kilku kredytów jednocześnie może być bardzo problematyczne. Z jednej strony pojawiają się bowiem kłopoty natury finansowej, gdyż każde zobowiązanie trzeba spłacać w ustalonym terminie, z drugiej zaś kredytobiorca może zwyczajnie zapomnieć o konieczności zapłaty kolejnej raty, gdy ma ich do uregulowania kilka. Rozwiązaniem okazuje się być kredyt konsolidacyjny. Czym dokładnie jest?

Odkryj uroki Dolnego Śląska i wypocznij w Spa otoczonym górami

Odkryj uroki Dolnego Śląska i wypocznij w Spa otoczonym górami

Współcześni ludzie potrzebują więcej czasu na naładowanie baterii. Stres gromadzi się w ich życiu jak nadprogramowy bagaż – magazynuje się, narasta, staje się wszechobecny. Popularnym pomysłem na odpoczynek i odskocznię od codziennych trudów jest kontakt z naturą. Jednak dla pokoleń hołdujących zasadzie multitaskingu, łączenie “przyjemnego z pożytecznym” jest ogromną wartością. Sprawdźmy, jak można tworzyć wypoczynkowe kombinacje ku pokrzepieniu ducha i ciała!

Lubisz sport? Sprawdź, dlaczego warto kupić damską bieliznę termoaktywną

Lubisz sport? Sprawdź, dlaczego warto kupić damską bieliznę termoaktywną

Sport to nieodłączny element życia wielu kobiet. Odpowiednio dobrany ubiór, sprzęt i wybór aktywności fizycznej przyczyniają się do poprawy samopoczucia. Chcąc jeszcze bardziej poprawić swój komfort podczas wysiłku, coraz częściej sięgamy po bieliznę termoaktywną. Dziś przyjrzymy się bliżej damskiej bieliźnie termoaktywnej – dlaczego jest tak ważna, na co zwrócić uwagę podczas wyboru oraz czym różni się od odzieży termicznej?