Jak zmniejszyć czas realizacji zamówień w e-commerce?

porady

zamówienia w e-commerce

Czy istnieje jeden, sprawdzony sposób, by skrócić do minimum czas realizacji zamówień w e-commerce? Trudno oczekiwać, aby w tak skomplikowanym i złożonym procesie istniało jedno ogniwo, które decydowałoby o wszystkim. Niemniej usprawniając proces obsługi zamówienia na wielu szczeblach, można uzyskać satysfakcjonujące efekty. W jaki sposób to zrobić?

Magazynowanie – klucz do sukcesu

Usprawnić obsługę realizowanych zamówień można już z poziomu magazynu, a konkretnie – właściwego przechowywania sprzedawanych towarów. Kluczem do sukcesu jest bieżące aktualizowanie stanów magazynowych oraz ich wizualizacja w interfejsie sklepu internetowego. Czynność tą można realizować ręcznie, ale w przypadku dużej ilości zamówień może być to problematyczne. Dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług podmiotu prowadzącego fulfillment dla e-commerce, który integruje stany magazynowe w sklepie klienta. Dzięki temu przedsiębiorca może nie tylko sprawnie obsługiwać zamówienia, ale też umiejętnie zarządzać posiadanymi zasobami.

Kompletacja i pakowanie zamówień

Kolejnym krokiem do usprawnienia obsługi zamówień jest ich kompletacja, a także umiejętne, zautomatyzowane pakowanie, w trakcie którego wykorzystywane są zaawansowane urządzenia. Nowoczesny sprzedawca wprowadza m.in. takie rozwiązania, jak:

możliwość różnych opcji pakowania (np. specjalne opakowania lub dodatki dla stałych klientów),

wykorzystanie maszyn pakowych,

dodawanie materiałów promocyjnych,

zabezpieczanie towaru przed zniszczeniem (i domyślnie zwrotem).

Rozwiązania te pozwalają na skrócenie czasu obsługi zamówienia, ale też na ograniczenie strat i maksymalizację zysków ze sprzedaży.

Obsługa towarów ponadgabarytowych – szybko i wygodnie

Wielu przedsiębiorców działających w przestrzeni e-commerce zajmuje się również dystrybucją ładunków ponadgabarytowych, co – z technicznego i logistycznego punktu widzenia – może nastręczać im pewnych trudności wydłużających czas obsługi zamówienia. Nowoczesny fulfillment dla e-commerce prowadzony przez tak doświadczone firmy, jak np. enemer.pl, to gwarancja, że nawet ponadwymiarowe ładunki zostaną spakowane i wysłane do klienta możliwie jak najszybciej. Co więcej, towary te (podobnie jak i mniejsze przesyłki) są objęte gwarancją bezpieczeństwa, a także mogą być wysyłane do innych krajów, w tym również poza obszar Unii Europejskiej.

Reasumując, fulfillment dla branży e-commerce to najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób na usprawnienie procesu obsługi zamówień zarówno dla małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw.

materiał zewnętrzny